26. listopadu 2021

Letos jsme si stýskali

 jak nám opravovali (čti rozkopali) silnice , vedoucí na naše chalupy. A ono to příští roky nebude jiné. Dočetli jsme se, že příští rok začne přestavba silnice Nový Bor – Svor na čtyřpruhovou.

Což o to, provoz tam je hustý, protože je to spojnice na německé hranice. Prý se tam pro rok 2035 odhaduje intenzita dopravy 17 800 vozidel za den, tedy o polovinu víc než dnes.  Pokud ale současně EU zavádí Green Deal, tak by takové číslo nemuselo platit, protože snad doté doby páni v Bruseli pochopí, že nejvíc znečistění spalinami udělají právě kamiony a přejde se na železnici. A tam se jezdí na elektriku už dávno.

Mimochodem ti, co po tomto kusu silnice často jezdí, tak asi dosvědčí, že je tam provoz sice hustý, ale plynulý. Ano, o pár kilometrů dál – přes Šébr -  je to při mlze či námraze zlé.

V každém směru se ta silnice má rozšířit o 6 metrů. Půjde o snad největší investici do silnic v Libereckém kraji. Dokončena má být v r. 2024 a bude to první (a v té době i jediný) čtyřprůhový úsek na silnici č. I/9. Ekologové prý nejsou z této akce příliš nadšení, ačkoliv  v rámci rozšíření silnice se plánuje i oplocení a podchody pro zvěř. Pravdou je, že v tomto úseku jsou srážky se srnami a černou zvěří časté. 

Plusem snad bude s touto akci spojená změna křižovatky, rozdělující směry na Rumburk a Cvikov, na kruhový objezd. Snad to bude zárodek obchvatu Svoru, který je už dlouho plánován a o kterém jsem tu již psal.

Přes silnici má být vybudována i cyklostezka, která povede od nádraží ve Svoru po tělese zrušené trati přes Cvikov do Jablonného v Podještědí. Nedávno bylo dokončeno přemostění u Šébru, které spojuje cyklostezky na obou stranách silnice.

No prostě akce to bude velká a na pár let to průchodnost  tohoto úseku silniční spojnice do Německa asi velmi omezí. Pro naše chalupáře to bude znamenat  přeorientovat se na silnice přes Lindavu na Mimoň (tam bude už dnešní přestavba ukončená) nebo na silnici přes Zákupy a Novému Boru se vyhýbat.

Hlas lidu většinou kritizuje skutečnost, že se začíná na úseku, který velkou brzdou provozu nebyl. Na silnici I/9 jsou výrazně horší místa (křižovatka v Jestřebí, průjezd Zahrádkami či Českou Lípou, kde rozestavěný obchvat dřímá).

DODATEK (30.11:2021)

Nikdy není tak zle, aby nemohlo být ještě hůř.

Od tohoto týdne skončil provoz námi chalupáři oblíbené autobusové linky QUICK Rumburk - Praha a zpět!  Dopravci skončila licence a přestože linku QUICK provozoval na čistě komerční bázi bez podpory krajů, Liberecký kraj nyní zařadil úsek této linky ve svém kraji mezi dotované a provozem pověřil ČSAD  (Liberec a Česká Lípa). Proto Quick na této lince skončil.

Ještě jedna linka byla pro nás, chalupáře, zajímavá. Byl to nedělní spoj Cvikov - Praha s odjezdem ze Cvikova v 17:12. Protože ho provozuje rovněž soukromá firma Flixbus, třeba jim kraj rovněž zatrhne tipec.


Komentáře:
Dobrý den,

s těmi busy jsem si dal trochu práci a sepsal hlavní změny, co nás čekají příští rok podle koordinátora dopravy. Protože je to víc informací, zašlu Vám to mailem a pak to můžete na svých stránkách sdílet.

Nedělní spoj ze Cvikova má být provozován ČSAD, odjezd 16:40, nově také všední dny přímý spoj Praha 14:20 - Cvikov 16:20 a páteční Praha 17:20 - Cvikov 19:20. Na oba má navazovat přípoj směr Krompach.

S pozdravem Matěj Carda
 
Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]





<< Domovská stránka

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Přihlášení k odběru Příspěvky [Atom]