15. září 2022

Běží liška k Táboru, nese … botu !

 Minulý týden jsem šel po Slepičárně (to je místní název pro svah nad Trávníkem) a na cestě ležela bota.  Jen jedna. Divné, říkám si, kdo by odpajdal jen v jedné botě. Druhý den ráno jsem se dozvěděl, že u  chalupy mého syna  (v horní části Trávníka) ležela jedna holinka na zahradě a druhá zůstala na svém místě u dveří. No  a do třetice si další sousedi postěžovali, že jim od dveří zmizel jeden pár bot a z druhého tam zůstala jen jedna (a skutečně to byla ta druhá k té pohozené na Slepičárně). Divné, že? Že by někdo obcházel chalupy a hrál si s botama?

O radu jsme se obrátili na internet. Tam se člověk dozví všechno. A taky ano!  Uvedu nejdřív pár titulků:

Praštěná liška! Rodině zasypává zahradu botami, krade je sousedům

Liška krade lidem boty a nosí je jedné ženě před dům

Liška kradla pro svá mláďata boty, odcizila jich přes sto

Takže tak to tedy je!  Ty zprávy jsou z celého světa – z Anglie, Japonska, USA i z Čech. V posledním výše uvedeném případě identitu pachatele prozradily stovky bot rozházených kolem liščího doupěte, na které náhodně narazila skupina lesních dělníků. Podle všeho je liška ukradla pro svá liščata, aby si měla s čím hrát," prohlásil mluvčí místní policie. Co se typu obuvi týče, není liška vybíravá, obdarovává je teniskami, pracovními botami, značkovými teniskami i koženými lodičkami.

Jiná liška na předměstí britského Leedsu krade boty a z neznámých příčin je nosí před dům jedné z místních obyvatelek. Za poslední měsíce jich nanosila desítky a Elaine Hewittová, u níž boty končí, už musela dát před dům botník, aby si sousedé mohli přijít svou chybějící botu vyzvednout.

V Japonsku zase se ve městečku Nagao-kakjó  začala lidem ztrácet obuv odložená přede dveřmi.   Policie nejdříve podezírala, že se jedná o činnost nějakého fetišisty . Ale po pátrání zjistili, že na pozemku u jednoho  opuštěného domu nalezli nakradenou zásobu čtyřiceti bot. Po několika hodinách vyčkávání se policistům podařilo nachytat i pachatele. Pár mladých lišek.

A zdokumentovaný případ z Čech – postižený uvádí: Již 2 týdny mi nějaká potvora krade boty ze stodoly a vždy v noci si je odnese 50 až 100 metrů daleko, buď na hromadu pilin, nebo na záhon, pokrytý posekanou trávou. Tuhle jsem ráno hledal 3 boty, každou jinou a všechny byly pryč. Když dám boty na stolek, tak nemizí. Je jedno, zda jsou to boty textilní, nebo plastové (pantofle), moje nebo vnučky. Odnesené boty nejsou okousané, poničené a ani žádné stopy na pilinách jsem nenašel.




Takže můžeme skoro s jistotou konstatovat, že i u nás v Trávníku zřejmě máme lišku , která nenosí pytel zázvoru, ale odnáší od chalup boty! No a proto přidávám varování -  nenechávejte si boty na přezutí před dveřmi do chalupy! Hledat je po okolí je pracné, i když se citované prameny shodují, že nalezené boty nebyly nijak poškozené nebo okousané. Za průzkum by možná stálo zjištění, jestli liška dává přednost botám zapoceným nebo naopak čistým …


Komentáře:
Přečetl jsem tvůj článek a mám k němu taky něco.Když tady máme Čitu,tak s ní chdim vždy ráno kousek ven,většinou po cestě k vám.A jednou ráno-ejhle na cestě bota!Tak jsem do ní strčil nohou a pod ní bylo schované hovno.Říkal jsem si,že někdo šel ze psem,pes se vysral doprostřed cesty a aby do toho nikdo nešlápl,tak ten dotyčný na to položil botu a odešel bos.To je blbost.Druhý den tam bota byla pořád.I s hovnem.Tak jsem tou botou ten extrement odhodil do louky,přičemž jsem viděl,že to asi nebude psí a napadla mě liška,protože vím,že se tady pohybuje.Jak je vidět,měl jsem pravdu.Třetí den už tam bota nebyla.

Čau Karas.
 
Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]





<< Domovská stránka

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Přihlášení k odběru Příspěvky [Atom]