13. října 2007
Peážní trať
Většina čtenářů asi výraz „peážní trať“ čte poprvé. Tento výraz je spojen i s Lužickými horami. Jde o takovou železniční trať, která spojuje dvě místa v jednom státě tak, že projede přes sousední stát.
A právě takovou tratí je trať Liberec – Varnsdorf - Rybniště, která dokonce projíždí hned přes dva sousední státy – Polsko (kde trať nemá žádnou stanici a kde jsou problémy s ochotou polských železnic PKP tuto trať – kterou samy nepoužívají - udržovat) a Německo, kde je při použití vlaků ČD možno nastupovat i vystupovat v Žitavě, při použití vlaků německé společnosti Railtrans i v dalších 3 stanicích. Na trati denně jezdí asi 12 párů vlaků (párů znamená - v obou směrech).
Trať z Liberce do Žitavy byla zprovozněna 1. prosince 1859, prodloužení do Varnsdorfu je v provozu od r. 1876. Na připojené fotografii je český vlak na viaduktu u Žitavy.
Peážní tratě nejsou nic mimořádného. Německá strana recipročně používá jízdu přes naše území pro spojení ze Žitavy přes Varnsdorf do Seifhennerdorfu. Ve Slezsku máme trať, která spojuje Krnov s Jeseníkem přes polské Glucholazy. Takové tratě jsou i mezi Slovenskem a Maďarskem.
Přihlášení k odběru Příspěvky [Atom]