27. května 2019

Souboj s veverkou


Dnes opublikuji příspěvek našeho kamaráda a bývalého spoluchataře Lexy z Kanady.
Je to vyprávění o jeho “MENTÁLNÍM SOUBOJI” S VEVERKOU. Doufám, že se pobavíte.

Veverka žije v našem sousedství a po několik měsíců mé přiváděla k ŠÍLENSTVÍ!
Nazval jsem ji “EINSTEIN” -  protože je vychytralá, stejně jako ten velikán…

Tak napřed předvedu fotečku té veverky, co mne dokázala přelstívat po několik týdnů
(obrázek Einstein1) , jak v pohodě vyžírá krmítko pro naše ptáčky, které krmím po cely rok vzadu na naší zahradě za verandou. Na tomto snímku je “zaparkovaná” v tom krmítku (zůstávala tam i po několik hodin!) dokud nevyžrala vše, co stačila dát do bříška.

(obrázek Einstein2) - Takhle pak vypadá, když už nemůže nacpat vice semínek do svého pupku!!
 
A tak jsem započal vymyslet, jak tohoto žrouta - UMÍRNIT v tom PYTLAČENI.
Já kupuju papání pro naše oblíbené ptáčky už léta, které krmím hlavně přes zimu v krmítkách, zavěšených pod sebou na vysoké větvi stromu (cedr), co roste vedle našeho domu vzadu v zahradě. Tam jsem pomoci dlouhé tyče zavěsil lano, na jehož konci visí ta krmítka a to z důvodu, aby na ne tahle nenažraná chlupatá zvířata (veverky) nemohla  dosáhnout!
JAK JSEM SE  ALE ZMÝLIL!!!

Právě tato jediná veverka, které jsem tedy začal říkat “Einstein", se nevzdala, a neustále překonávala moje změny v umístění těch krmítek, aby na ně nemohla. Ne že bych ji nedopřál trochu jídla, ale abych zabránil "pleněni”  tohoto žrádla, co kupuji v obchodě pro naše milované ptáčky- od sýkorek po velké datlíky, co  pravidelně zalétávají k nám se nakrmit v době nedostatku přírodní potravy. Na dalším obrázku (Einstein3) je  jeden z těch krásných datlů, jak si dopřává.

Na dalším záběru je “Einstein” v akci,  jak zvládá nástrahy, nic ho nezastaví… Pokud bylo krmítko v dosahu jeho skoku, byl king.
A tak jsem počal  vymýšlet nová opatřeni, až jsem jich vyrobil 7!!!

A vždycky “Einstein” nasel řešení, jak je překonat!!
Vykoumal, kde je to lano zavěšené na tom strome, pak vylezl v rychlosti po stromě, přeběhnul po větvi, na které bylo lano zavěšené (asi 6 metrů nad naší verandou!) a na konci se pak spustil - hlavou dolu po tom laně, až se nakonec šikovně přehoupl přes plastové viko od popelnice, upevněné na laně nad krmítkem) až do krmítka. Několikrát jsem závěs posunul, ale nějaké větší zhoupnutí „Einsteinovi“ nevadilo. 
A tak zase vyhrál!!


Nakonec jsem vybudoval tuhle "překážkovou dráhu”, a konečně dosáhnul  VITĚZSTVI!
Jak vidno z fotky, dal jsem na to lano pod první překážkové víko kus plastické trubky, která je velice kluzká, a když “Einstein” překmitem překonal víko a pokusil se po ní hlavou napřed sjet dolů, tak se rozjel takovou rychlostí, že nakonec narazil na druhé spodní viko nad krmítkem, po kterém sklouzl a rozplácnul se nakonec napodlaze  verandy!!

ZKUSIL TO  TŘIKRÁT, ALE PO POSLEDNÍM NEZDARU TO KONECNE VZDAL!!!!!
A tak je teď krmítko opět jenom “jídelnou pro ptáčky”, a ne pro nenažraného  “EINSTEINA”.
Takže mam konečně pocit vítězství nad chytrou veverkou, i když je mi toho koumáka občas skoro  lito….
Na posledním obrázku je konečné řešeni “překážkové dráhy” ke krmítku...

 Tak jsem vám vylíčil můj souboj s chytrou veverkou, zdravím všechny kamarádky a kamarády v Trávníku q v Naději a přeji vám krásné léto v pohodě!
            Lexa z daleké Kanady

Komentáře: Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]





<< Domovská stránka

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Přihlášení k odběru Příspěvky [Atom]