23. srpna 2019

Scůze Spolku konala se


naštěstí ne na mezi, ale díky vstřícnosti nových majitelů zrušeného penzionu U Naděje v bývalém lokálu. Bohužel byla letos slabá účast členů, jen tak tak na usnášeníschopnost.­­­ Doufejme, že oficiální zápis brzy najdete na web stránkách Zpravodaje Spolku, takže zde uvedu  jen pár postřehů.

Opět se schůze zúčastnili zástupci  města Cvikova v čele s panem starostou. Jak úvodní zpávou předsedy Spolku,  tak vystoupením pana starosty se prolínaly problémy s obecními cestami a silničkou mezi Trávníkem a Nadějí. Silnička do Naděje byla vloni opravena novým způsobem (záplatování pomocí plynového hořáku). Protože se záplaty přes zimu vydrolily, je letos používán původní způsob opravy horkou asfaltovou drtí. Někteří místní si ovšem myslí, že ta plynová metoda nemusela být nevyhovující, pokud by se nejdříve díra ve vozovce vypláchla od prachu a nečistot.  To letošní záplatování už započalo na úseku k bývalému penziónu dva dni před schůzí s panem starostou. Že by mu podřízení chtěli usnadnit vystoupení? Z pléna zaznělo, že by to záplatování nemuselo být ani moc dokonalé, protože to svádí řidiče k větší rychlosti.

V červenci u nás proběhla pravidelná defekalizace žump a septiků velkokapacitním fekálním vozem z České Lípy. Řidič si přitom stěžoval na to, že nástavbou fekálního vozu (značne vysokou) naráží do větví na místních cestách k chalupám (u nízkých osobních aut to nehrozí). Pan starosta nám celkem oprávněně vyčetl, že tímto těžkým vozem může docházet k poškození  cest, takže bychom měli využívat menší fekální vůz, který patří SMC (Službám města Cvikova).  Na to ovšem z řad chalupářů zazněl argument, že náklad na vybrání 1 m3 fekálií velkokapacitním fekálním vozem je třetinový oproti ceně, kterou účtují SMC.  A jak říkal už exprezident Klaus „o peníze jde až v první řadě“.


Problém je v tom, že SMC i krajští silničáři  celkem pravidelně obsekají trávu podél cest a silnic, ovšem neznají pojem „průjezdný profil“, běžný na železnicích. Vyžadovalo by to, aby vše, co zasahuje  do cesty za kolmicí, vztyčenou na krajnici, zmizelo. Na obecních cestách dělají větve,  zasahující nad cestu, problém jen nákladním vozům. Ovšem třeba na silnici do Cvikova je ouvej i když se s osobním  autem míjíte s autobusem nebo svozem balíků sena. Pak vám větve ze strany tlučou do karoserie. I to je možná důvod, proč místní řidiči jezdí hodně prostředkem silnice (to je radost, když proti vám vyjede ze zataáčky a má příliš pomalé reflexy, než aby stačil uhnout ke krajnici).

Příští rok bude pro Spolek rokem volebním a proto Rada Spolku už nyní vyzvala k hledání mladých kanidátů do příští Rady. Také se hovořilo o využívání společného majetku Spolku (lešení, žebřík, vertikutátor, drtič větví a d.).  Schůže schválila záměr pořídit další drtič větví, který by hlavně sloužil členům V Naději. Mulč z drcených větviček se nám osvědčuje při boji s plevelem nebo jako podklad při pěstování jahod.

Spolek je určitě pro naše chalupáře přínosem, protože ve spolupráci s ustaveným Osadním výborem může skutečně obhajovat naše zájmy u vedení naší vesničky střediskové – města Cvikov. Ovšem stalo se, že jsme na radnici uslyšeli: "No jo, Trávničtí, ti pořád něco chtějí." Ale to neřekli ti zvolení, ale jejich podřízení úředníci, co jim svými připomínkami přiděláváme práci.

Komentáře: Okomentovat

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]





<< Domovská stránka

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Přihlášení k odběru Příspěvky [Atom]