23. srpna 2019
Scůze Spolku konala se
naštěstí ne na mezi, ale díky vstřícnosti nových majitelů zrušeného
penzionu U Naděje v bývalém lokálu. Bohužel byla letos slabá účast členů,
jen tak tak na usnášeníschopnost. Doufejme, že oficiální zápis brzy najdete
na web stránkách Zpravodaje Spolku, takže zde uvedu jen pár postřehů.
Opět se schůze zúčastnili zástupci města Cvikova v čele s panem
starostou. Jak úvodní zpávou předsedy Spolku, tak vystoupením pana starosty se prolínaly
problémy s obecními cestami a silničkou mezi Trávníkem a Nadějí. Silnička
do Naděje byla vloni opravena novým způsobem (záplatování pomocí plynového
hořáku). Protože se záplaty přes zimu vydrolily, je letos používán původní
způsob opravy horkou asfaltovou drtí. Někteří místní si ovšem myslí, že ta
plynová metoda nemusela být nevyhovující, pokud by se nejdříve díra ve vozovce
vypláchla od prachu a nečistot. To letošní
záplatování už započalo na úseku k bývalému penziónu dva dni před schůzí
s panem starostou. Že by mu podřízení chtěli usnadnit vystoupení?
Z pléna zaznělo, že by to záplatování nemuselo být ani moc dokonalé,
protože to svádí řidiče k větší rychlosti.
V červenci u nás proběhla pravidelná defekalizace žump
a septiků velkokapacitním fekálním vozem z České Lípy. Řidič si přitom
stěžoval na to, že nástavbou fekálního vozu (značne vysokou) naráží do větví na
místních cestách k chalupám (u nízkých osobních aut to nehrozí). Pan
starosta nám celkem oprávněně vyčetl, že tímto těžkým vozem může docházet
k poškození cest, takže bychom měli
využívat menší fekální vůz, který patří SMC (Službám města Cvikova). Na to ovšem z řad chalupářů zazněl
argument, že náklad na vybrání 1 m3 fekálií velkokapacitním
fekálním vozem je třetinový oproti ceně, kterou účtují SMC. A jak říkal už exprezident Klaus „o peníze
jde až v první řadě“.
Problém je v tom, že SMC i krajští silničáři celkem pravidelně obsekají trávu podél cest a
silnic, ovšem neznají pojem „průjezdný profil“, běžný na železnicích.
Vyžadovalo by to, aby vše, co zasahuje
do cesty za kolmicí, vztyčenou na krajnici, zmizelo. Na obecních cestách
dělají větve, zasahující nad cestu,
problém jen nákladním vozům. Ovšem třeba na silnici do Cvikova je ouvej i když
se s osobním autem míjíte
s autobusem nebo svozem balíků sena. Pak vám větve ze strany tlučou do
karoserie. I to je možná důvod, proč místní řidiči jezdí hodně prostředkem
silnice (to je radost, když proti vám vyjede ze zataáčky a má příliš pomalé
reflexy, než aby stačil uhnout ke krajnici).
Příští rok bude pro Spolek rokem volebním a proto Rada
Spolku už nyní vyzvala k hledání mladých kanidátů do příští Rady. Také se
hovořilo o využívání společného majetku Spolku (lešení, žebřík, vertikutátor,
drtič větví a d.). Schůže schválila
záměr pořídit další drtič větví, který by hlavně sloužil členům V Naději.
Mulč z drcených větviček se nám osvědčuje při boji s plevelem nebo
jako podklad při pěstování jahod.
Spolek je určitě pro naše chalupáře přínosem, protože ve
spolupráci s ustaveným Osadním výborem může skutečně obhajovat naše zájmy
u vedení naší vesničky střediskové – města Cvikov. Ovšem stalo se, že jsme na radnici uslyšeli: "No jo, Trávničtí, ti pořád něco chtějí." Ale to neřekli ti zvolení, ale jejich podřízení úředníci, co jim svými připomínkami přiděláváme práci.
Přihlášení k odběru Příspěvky [Atom]